<script> !function (t, e, n) { t.yektanetAnalyticsObject = n, t[n] = t[n] || function () { t[n].q.push(arguments) }, t[n].q = t[n].q || []; var a = new Date, r = a.getFullYear().toString() + "0" + a.getMonth() + "0" + a.getDate() + "0" + a.getHours(), c = e.getElementsByTagName("script")[0], s = e.createElement("script"); s.id = "ua-script-hNMUt9TG"; s.dataset.analyticsobject = n; s.async = 1; s.type = "text/javascript"; s.src = "https://cdn.yektanet.com/rg_woebegone/scripts_v3/hNMUt9TG/rg.complete.js?v=" + r, c.parentNode.insertBefore(s, c) }(window, document, "yektanet"); </script>

پشتیبانی 24 ساعته
0912-079-9730

تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی

تفاوت موتور برق بی صدا و معمولی

تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی در چیست؟

اگر تازه وارد بازار موتور برق شده اید و نیاز آن را در زندگی خود احساس کردید، ممکن است در این زمینه گیج و سردر گم شوید. درک تفاوت های باورنکردنی بین موتور برق ها، می تواند مسئله مهم و تا حدودی تخصصی باشد که در صورت نداشتن آگاهی نسبت به آن ها ممکن است انتخاب اشتباه صورت بگیرد. در این مقاله تفاوت موتور برق بی صدا و معمولی را توضیح خواهیم داد و مزیت های اصلی هر کدام را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و کاملا به تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی آگاه شوید.

انواع موتور برق ها با توجه به کارکرد و نحوه تولید برق کدامند؟

موتور برق معمولی

موتور برق معمولی امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، به این دلیل که بیش ترین طول عمر را داشته اند، نحوه کار آن ها اساسا بدون تغییر مانده است. 

انواع سوخت در این نوع موتور برق ها میتواند گازوئیل یا بنزین باشد. اساس کار موتور این دستگاه ها به دینام آنها مربوط می شود. سیم پیچ موجود در دینام دارای 2 بخش هسته و پوسته می شود. با چرخش پوسته به دور هسته، با سرعت ثابت (معمولا ۳۶۰۰ دور بر دقیقه) جریان الکتریکی مورد نیاز را تولید می کند.

البته توجه داشته باشید 3600 دور در دقیقه باعث تولید فرکانس 60 هرتز می شود و این دور برای استفاده لوازم 60 هرتزی می باشد اما در ایران، برق تولید شده، 220 ولت با فرکانس 50 هرتز می باشد. یعنی دور موتور برق روی 3000 دور در دقیقه بشه می شود و فرکانس 50 هرتز را تولید می کند. توجه داشته باشید دور موتور نباید نوسان داشته باشد، در غیر این صورت فرکانس خروجی الکتریکی را تغییر خواهد داد.

موتور برق بی صدا سایلنت

همانطور که از نام آن پیداست، موتور برق بی صدا سایلنت به طور کامل در یک محفظه مقاوم ضد صدا محصور شده اند که از نظر فنی به آن باکس آکوستیک گفته می شود. نحوه طراحی این مدل موتور برق به گونه ای می باشد که تولید صدا به حداقل رسیده باشد. در عین حال عایق بندی صوتی توسط کاور دور موتور برق بی صدا سایلنت بیشتر از قبل هم صدا را کاهی می دهد.

موتور برق بی صدا سایلنت از میزان نویز کم تری نسبت به یک موتور برق معمولی دارند. علت این فرآیند به دلیل سیستم اینورتری می باشد که در این مدل موتور برق ها استفاده می شود. تولید برق به صورت دیجیتالی می باشد و نوسان برق یا همان نویز برقی تقربیا به صفر می رسد و برقی کاملا سالم و مناسب وسایل برقی شما تولید می کند. این موضوع یکی از مهم ترین تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی می باشد.

موتور برق اینورتری

موتور برق اینورتری یک فن آوری جدید می باشد که توسط مدارات الکتریکی پیشرفته ساخته شده اند. این فن آوری به طور کلی جریان AC را مانند اکثر موتور برق های معمولی خروجی می دهد، اما جریان سپس به ولتاژ DC تبدیل می شود و در خازن هایی که بر روی برد اینورتر قرار دارند ذخیره می شود و مجددا به صورت دیجیتالی، برق بدون نوسان 220 ولت را تولید می کند. 

مزیت این فرآیند این است که جریان ثابتی را به دستگاه شما منتقل می کند و همچنین این فرآیند به تعدد در پل های سیم پیچ توجه می کند به به حجم آن. در نتیجه موتور برق های اینورتری از وزن پایین تری نسبت به مدل های معمولی برخوردار هستند.

چگونه تشخیص دهیم موتور برق بی صدا سایلنت برای ما بهتر است یا موتور برق معمولی؟

این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه چه برنامه هایی در ذهن دارید و بودجه شما چقدر است. در ادامه به موضوعات دیگر که در تصمیم گیری شما می تواند موثر باشد خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید این سوال می تواند جواب تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی به شما بدهد

تشخیص دهیم موتور برق بی صدا سایلنت برای ما بهتر است یا موتور برق معمولی؟

اندازه / وزن / قابلیت حمل و بی صدا

بسیاری از موتور برق های اینورتر جدید، کوچک و سبک هستند. حمل و نقل و جا به جایی آن ها آسان است و به راحتی در ماشین و تراس خانه و هر مکانی که تصور ی کنید، جای می گیرند. تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی در همین موضوع جلوه می کند

موتور برق های معمولی سنگین و حجیم هستند و اغلب نیاز به یک چرخ و دسته دارند. از نظر فنی، آن ها قابل حمل هستند، به طوری که می توان آن ها را جابجا کرد، اما فاقد عامل راحتی اینورتر های کوچک تر و سبک تر هستند. موتور برق های بی صدا دارای محفظه آکوستیک می باشند و تا حدودی به حجم آن ها اضافه می شود. قیمت موتور برق معمولی نسبت به قیمت موتور برق اینورتری کمتر می باشد و قیمت موتور برق بی صدا از 2 نوع دیگر، در توان های برابر، گران تر می باشد. و علت این اختلاف قیمت، استفاده از تکنولوژی جدید و سیستم عایق بندی صوتی می باشد.

نوع سوخت

زمان کارکرد تا حد زیادی به اندازه ی مخزن سوخت بستگی دارد. هر مخزن سوخت با هر اندازه ای می تواند به موتور برق ها متصل شود، صرف نظر از تکنولوژی های معمولی، سایلنت یا اینورتر.

حداکثر توان خروجی

موتور برق های معمولی و سایلنت در هر اندازه ای که بخواهید، از ۵۰۰ وات تا ۵۰ هزار وات و بالاتر قرار می گیرند. موتور برق اینورتری روی راحتی، عملکرد آرام و قابلیت حمل تمرکز دارند و این بدان معنی است که حداکثر توان خروجی آن ها محدودتر است. موتور برق اینورتری عمدتا در مدل های 1000 تا 8000 وات در دسترس هستند. این موضوع نیز یکی دیگر از تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی بود.

کیفیت تولید برق

یک موتور برق معمولی یا سایلنت در اصل یک موتور متصل به آرمیچر است و با سرعتی کار می کند که فرکانس AC مورد نظر را بدون توجه به بار روی آن تولید می کند (زیرا بار موتور را افزایش می دهد تا دور موتور یکسان بماند). خروجی آرمیچر مستقیما به بار متصل می شود، بدون هیچ پردازشی. تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی تنها در این موضوع نمی باشد.

در موتور برق اینورتری، موتور به یک دینام کارآمد متصل می شود که برق AC را درست مانند یک موتور برق معمولی تولید می کند. سپس جریان DC در فرکانس و ولتاژ مورد نظر “معکوس” شده و به جریان AC خالص باز میگردد. این سیستم قدرت ثابت و قابل اطمینانی مستقل از دور موتور تولید می کند. نتیجه کار بسیار تمیز تر از چیزی است که با یک موتور برق معمولی ممکن است، در اصل همان کیفیت برقی است که معمولا از شرکت برق دریافت میشود.

قیمت 

به نظر می رسد که مزایای کمی برای یک موتور برق معمولی وجود دارد به جز زمانی که به یک خروجی برق بسیار بالا نیاز دارید. دومین مزیت اصلی موتور برق معمولی، قیمت است. طراحی ساده و کاربردی آن باعث می شود که نه تنها تعمیر آن ارزان تر باشد بلکه هزینه کمتری هم داشته باشد. البته موتور برق سایلنت به دلیل کاور آکوستیک اضافی، دارای قیمت بالاتری دارد. موتور برق اینورتری مزایای قابل توجهی دارد: راحتی، عملکرد بسیار آرام تر، بهره وری سوخت، طراحی، خروجی برق کنترل شده. همه این ها قیمت دارند، اما فقط می توانید ارزیابی کنید که هر عامل چقدر در تصمیم شما مهم است و چقدر برای خرید بودجه گذاشته اید.

ویژگی موتور برق اینورتری چیست؟

از میان بسیاری از انواع موتور برق ها در بازار، بیشتر صاحبان خانه ترجیح می دهند از موتور برق معمولی یا موتور برق اینورتری کیفی سایلنت استفاده کنند. مزایای زیادی برای انتخاب موتور برق های اینورتری نسبت به سایر موتور برق ها وجود دارد، اما در بین آن ها، تفاوت اصلی سر و صدا است.

موتور برق های اینورتر ساکت تر از موتور برق های معمولی هستند، اما چرا؟ حتی اگر همان موتور سوخت فسیلی را برای تولید نیرو داشته باشند. پاسخ به این سوال، تفاوت در پارامترهای طراحی و همچنین مکانیزم های کاری آن ها است.

چرا تولیدکننده ها در وهله اول نویز تولید می کنند؟ موتور برق ها شامل قطعات مکانیکی در حال چرخش و در حال حرکت هستند که دلیل اصلی سر و صدا هستند.

بخش اصلی هر موتور برق، موتور آن است. موتور با سوزاندن سوخت کار می کند، که قدرت را به پیستون های داخل موتور ها منتقل می کند و مسئول حرکت دورانی در داخل آرمیچر است و در نهایت الکتریسیته تولید می شود.

سوختن سوخت درون موتور انفجار های کوچکی هستند که بیش ترین صدا را ایجاد می کنند. شرکت ها اقداماتی انجام می دهند تا آن را تا حدی کاهش دهند اما نمی توانند آن را کاملا کاهش دهند و این موضوع زمانی بدتر می شود که موتور برق، یک مولد قاب باز باشد.

علاوه بر این، یک موتور برق باید سرعت ثابت 3000 RPM را حفظ کند تا فرکانس تغذیه را روی 50 هرتز نگه دارد. و برای این کار، موتور به طور مداوم کار می کند و همان مقدار سوخت را می سوزاند تا آن سرعت را برای حفظ فرکانس حفظ کند. علاوه بر احتراق داخلی موتور، اصطکاک بین قطعات متحرک نیز مقدار قابل توجهی صدا تولید می کند.

چرا موتور برق بی صدا سایلنت از سیستم اینورتر استفاده می کنند؟

تفاوت های زیادی بین موتور برق معمولی و موتور برق اینورتری از نظر طراحی و کار آن ها وجود دارد. این طراحی ها باعث میشود تا موتور برق اینورتر کم صدا تر باشد.

اولین قطعه، موتور است؛ موتور مورد استفاده در موتور برق های اینورتر کوچک تر و کمی آرام تر از موتور های مورد استفاده در موتور برق های معمولی است.

موتور برق اینورتری فرکانس ثابت را تضمین می کند. موتور آلترناتور را برای تولید برق AC فعال می کند که بعد به DC و سپس دوباره به AC تبدیل می شود. کل فرآیند با کمک یک ریز پردازنده کنترل می شود. تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی در نحوه تولید برق به این صورت می باشد

هنگامی که بار کم تر باشد، میکروکنترلر، سرعت موتور را کاهش می دهد و بنابراین نویز نیز کاهش می یابد، در حالی که فرکانس یکسان باقی می ماند. کاهش نویز یکی از بزرگ ترین نقاط مثبت موتور برق های اینورتر است. تمام موتور برق های اینورتر به تکنولوژی های پیشرفته کاهش نویز مجهز هستند. به غیر از این، پوشش ساخته شده برای موتور برق از مواد جاذب نویز و با کیفیت است.

چرا موتور برق بی صدا سایلنت از سیستم اینورتر استفاده می کنند؟

آیا موتور برق بنزینی معمولی می توانند به اندازه موتور برق های اینورتر ساکت باشند؟

نه، شما نمی توانید موتور برق های معمولی را به آرامی موتور برق های اینورتر بیابید. همانطور که گفتیم تفاوت های عمده ای در مکانیزم های کاری آن ها وجود دارد.

حتی اگر کل موتور برق معمولی را در محفظه قرار دهید، به راهی برای هوا و خروجی برای اگزوز نیاز خواهید داشت. به بیان ساده تر، لوله های اگزوز دومین بخش پر سر و صدای موتور برق هستند.

با این حال، شما می توانید نویز موتور برق های معمولی را تا حد زیادی با استفاده از برخی ابزارهای خارجی کاهش دهید.

نتیجه گیری تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی

موتور برق اینورتری از نظر سطح صدا و نویز و قابلیت حمل بهترین گزینه در بازار هستند و این موضوع از مهم ترین تفاوت موتور برق اینورتری و معمولی می باشد. آن ها بسیار روان کار می کنند و صرفه جویی سوخت را ارائه می دهند. موتورهای طراحی شده برای موتور برق های اینورتر ذاتا ساکت تر از موتور برق های معمولی هستند. علاوه بر این، آن ها به لوازم جانبی دیگری نیز مجهز شده اند تا نویز را بیش از پیش کاهش دهند.

آن ها برای استفاده خانگی و برای استفاده در کمپینگ نیز بهتر هستند. قیمت های اولیه آن ها بالا است، اما شما قدرت سکوت را به دست می آورید تا بتوانید از طبیعت لذت ببرید.

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
سبد خرید
فيسبوک توئیتر اینستاگرام یوتیوب واتساپ واتساپ تلگرام
0 مورد سبد خرید
فروشگاه
× مشاوره رایگان - ارتباط مستقیم