موتور برق دیزلی

انتخاب موتور برق دیزلی​

چگونه موتور برق دیزلی انتخاب کنیم

موتور برق دیزلی چیست

موتور برق دیزلی از موتور با مصرف سوخت گازوئیل یا همان دیزل، تولید انرژی جنبشی  میکنند. قسمت دوم که دینام میباشد وظیفه تولید برق را به عهده دارد و با دیگر دینام ها تفاوت خاصی ندارد. اما موتور های دیزلی معمولا چهار زمانه می باشند و سیستم تولید نیرو آن سوخت دیزل را به وسیله پمپ فشرده کرده و در زمان لازم که همان زمان احتراق در سیلندر میباشد توسط انژکتور یا همان تزریق کننده به صورت پودر گازوئیل در سیلندر پاشیده میشود.

چون هوای داخل سیلندر حدود 15 برابر فشرده شده و این فشردگی گرمای زیادی تولید میکند که باعث میشود در زمان تزریق سوخت انفجار صورت میگیرد و با به حرکت در آوردن پیستون و در نهایت شفت خروجی موتور که به دینام وصل است به چرخش در آمده و توسط دینام تولید برق میکند. 

موتور برق دوم چیست
موتور برق دیزلی

انواع موتور برق دیزلی

معمولی

موتور برق های دیزلی موجود در بازار معمولا از 5 کیلووات تا چند هزار کیلووات می باشند. برای مصارف خانگی از 5 تا 7 کیلووات و مصارف ساختمانی 7 تا 30 کیلووات برای چند ساختمان یا برای ساختمان های درحال ساخت استفاده میشود. مصارف صنعتی نیز از 30 کیلووات تا چند هزار کیلووات میباشد. معمولا این دستگاه ها از وزن بالایی برخوردارند و تولید صدای زیادی دارند، از این جهت برای مصارف خانگی پیشنهاد نمی شود. بهتر است برای مصارف خانگی از نوع بی صدا(کم صدا) استفاده شود. ولی در مجموع نگهداری آن کار ساده ای نیست، چنانچه قصد خرید نوع دیزلی دارید بهتر است کمی از نحوه کارکرد آن آگاه باشید تا در مواقع لزوم خودتون مشکل های ابتدایی رو برطرف کنید.

موتور برق دیزلی 7.5 کیلووات هواسدان

بی صدا

در صنعت موتور برق بی صدا به معنی کم صدا می باشد و این باور که هیچ صدایی شنیده نخواهد شد غلط میباشد. در تمام رنج های قدرتی موتور برق دیزلی مدل بی صدا وجود دارد. البته دقت داشته باشید که اتاق دار ( معروف به کاناپه دار) بودن دلیل به کم صدا بودن آن نمیباشد و برای بی صدا کردن، علاوه بر اتاق، باید از عایق های صوتی مخصوص و مختلف استفاده شود. حتی نوع اگزوز نیز از نوع مخصوص موتور برق های بی صدا باید استفاده کرد، چون قسمت زیادی از تولید صدا توسط اگزوز میباشد. پیشنهاد میشود برای مصارف خانگی چنانچه قصد خرید داشتید از نوع بی صدا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید به راهنمای انتخاب موتور برق مراجعه بفرمایید

موتور برق دیزلی گازوئیلی بی صدا

قیمت موتور برق دیزلی

قیمت موتور برق دیزلی نسبت به دیگر دستگاه ها گرانتر میباشد. دلیل این موضوع ساختار موتور آن میباشد، چون در این موتورها با توجه به تنش های ایجاد شده از انفجار پرقدرت درون سیلندر لازم است تا موتور و قطعات آن از استحکام کافی برخوردار باشد و به این منظور باید از فلزات محکم تر یا ساختار زمخت تری استفاده کرد.

در بازار ایران برند های مختلف با  قیمت های متنوعی  موجود می باشد. ما در این بین قصد داریم شما را به سمت بهترین انتخاب با توجه به قدرت مورد نیاز و بودجه شما هدایت کنیم. بهتر است قبل از خرید با مشاورین مجرب ما به صورت رایگان مشورت کنید تا در مورد قیمت مدل مورد نظر در بازار اطمینان حاصل کنید.

ضمنا کیفیت در قیمت تاثیر به سزایی دارد ولی متاسفانه دیده شده که بعضی از همکاران اقدام به واردات اجناس بی کیفیت کرده و با چرب زبانی سعی دارند به مشتری بقبولانند که این کالا از کیفیت خوبی برخوردار می باشد، ولی در ادامه خواهید خواند که چگونه این محصولات بی کیفیت را از سبد خرید خود خالی کنید.

بطور خلاصه باید گفت چنانچه قصد خرید دارید آن برند و مدل دستگاه را در اینترنت جستجو کنید تا وب سایت کارخانه را در کشور مورد نظر پیدا کنید. چنانچه موفق شدید قیمت سایت های مختلف در بازار های جهانی را با قیمت پیشنهادی در ایران مقایسه کنید، معمولا قیمت ها به ریال یا تومان تبدیل شود نزدیک به قیمت ایران خواهد بود. ضمنا اگر آن مدل یا برند را در بازار جهانی پیدا نکردید از خرید آن منصرف شوید چون آن برند قابل اعتماد نمیباشد

قیمت موتور برق
انواع موتور برق دیزلی یا گازوئیلی

موتور برق دیزلی 2 کیلووات کوپ KDF-4000X

تماس بگیرید
توان استارتی : 2500 واتنوع موتور : تک سیلندرحجم باک : 12.5 لیترسیستم خنک کننده : هوا و ورغنسیستم استارت : هندلیساعت کار مجاز دستگاه : 6 ساعتنوع سوخت : گازوئیلوزن دستگاه : 72 کیلوآمپر : 10 آمپر

موتور برق دیزلی 5 کیلووات کوپ KDF6700XE

تماس بگیرید
توان استارتی : 5000 واتنوع موتور : تک سیلندرحجم باک : 12.5 لیترسیستم خنک کننده : هوا و ورغنسیستم استارت : هندلیساعت کار مجاز دستگاه : 16 ساعتنوع سوخت : گازوئیلوزن دستگاه : 113 کیلوآمپر : 17 آمپر

موتور برق دیزلی 7.5 کیلووات هواسدان

تماس بگیرید
توان استارتی : 7500 واتنوع موتور : تک سیلندرحجم باک : 20 لیترسیستم خنک کننده : هوا و ورغنسیستم استارت : استارت و هندلساعت کار مجاز دستگاه : 16 ساعتنوع سوخت : گازوئیلوزن دستگاه : 112 کیلوآمپر : 30 آمپر

کشور سازنده موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی در حال حاضر در کشورهای مختلفی تولید میشود. از هند و چین گرفته تا اروپا و آمریکا. البته میتوان گفت که خیلی از سازندگان بنا به دلایل مختلف کارخانه هایی نیز در چین احداث کرده اند. یکی از این دلایل وسعت و جمعیت کشور چین میباشد که خود تقاضای زیادی در این رابطه دارند. دوم اینکه در چین بعلت تولید کالا با هزینه کمتر و در نتیجه رقابت بهتر در بازارهای جهانی بعضی از تولید کنندگان معروف کارخانه های خود را در چین راه اندازی کرده اند تا از این امتیاز بی بهره نمانند.

معمولا تمامی موتور برق دیزلی های که قدرت بیت 5 تا 12 کیلو وات هستند ساخت کشور چین میباشند. ولی قدرت های بیشتر ممکن است ساخت دیگر کشورها باشند. هرچند که اکثر کارخانه های معروف دیگر کشورها اقدام به احداث کارخانه در چین کرده اند ولی هنوز میتوان تعداد محدودی از این محصولات ساخت غیر چین پیدا کرد.

کشور سازنده موتور برق

برند های موتور برق دیزلی

برند موتور برق دیزلی تنوع زیادی در بازار ایران دارد و معمولا هر برند قسمتی از نیاز بازار را پوشش میدهد. برای مثال موتور برق های دیزل پرکنز حدودا بین 25 تا 120 کیلو وات را پوشش می دهد و یا کانترپیلار از 120 تا 3000 کیلو وات رو پوشش میدهد و این فقط به این دو برند ختم نمیشه و برندهای خیلی خوب دیگری نیز در بازار وجود دارد مانند: ولو، کامینز، ام وی ام و غیره که هر کدام ساخت کشوری خاص هستند، هرچند که  ممکن است کارخانه تولیدی در چین باشد. البته اخیرا موتور برق های 5 تا 12 کیلو وات فقط شرکت های چینی و در چین تولید می کنند. برای خرید یک برند دیزلی خوب و با کیفیت حتما از مشاوره های مجانی و رایگان ما استفاده کنید تا بهترین انتخاب رو داشته باشید. مهم نیست که مشاوره رو از ما بگیرید و خرید خود را در جایی دیگر انجام بدهید. هرچند ما از خرید و مشاوره دادن به شما خوشحال و خرسند خواهیم شد، ولی رسالت ما ارایه یک سایت مرجع کامل و صادقانه در مورد خرید موتور برق میباشد.

بهترین موتور برق دیزلی
بهترین کیفیت موتور برق دیزلی یا گازوئیلی

گارانتی موتور برق دیزلی

اکثر موتور برق های دیزلی با کیفیت گارانتی دارند. هزینه تعمیرات موتور برق دیزلی چند برابر بنزینی هست و از این رو پیشنهاد می شود حتما با گارانتی تهیه شود. تهیه کالا از برند های معتبر اطمینان خرید را بالا میبرد. از برندهای متفرقه که سایتی در اینترنت ندارند جدا خودداری کنید. متاسفانه افراد سودجو هر ساله یک برند بی کیفیت را وارد بازار میکنند و پس از یک سال که برای همه مشخص شد که این موتور برق از کیفیت مناسبی برخوردار نیست برند را تغییر داده و با یک برند دیگر جیب ملت رو خالی میکنند!

تا اینجای کار مشخص شد که موتور برق رو از برندی که در چین کارخانه دارد و در ایران نمایندگی دارد تهیه کنید. و اما برای اینکه از موتور خود به نحوه مطلوبی استفاده کنید باید چند نکته را در نظر بگیرد:

  1. گارانتی داشتن به این معنی نیست که شما هرطوری که خواستید با موتور برق رفتار کنید، برای مثال روغن رو به موقع تعویض نکنید یا در شرایط بد آب و هوایی استفاده کنید و یا فیلتر های لازم رو به وقتش تمیز یا تعویض نکنید. چون که خرابی های حاصل از این مواردی به راحتی قابل تشخیص بوده و جز موارد استفاده غیر صحیح از دستگاه می باشد.
  2. هرچقدر شما از دستگاه خود بهتر نگهداری کنید طول عمر آن را بالا برده اید. لازم است که از این موضوع آگاه باشید که هر وقت دستگاه شما به علت استفاده غیر صحیح به مشکل بر میخورد، در آن زمان فقط یک قطعه خراب شده و تعویض و یا تعمیر می گردد، در حالی که ممکن است به جاهای دیگر موتور نیز آسیب رسیده باشد ولی در آینده مشخص شود.
  3. ما همیشه سعی بر این داریم که بهترین خدمات گارانتی رو به مصرف کننده ارائه دهیم. ولی متاسفانه به علت پافشاری مشتری بر روی یک برند غیر استاندارد و باورهای غلطی که فروشنده های سودجو در مخیله ی آنها گنجانده اند فروش و ارائه خدمات مطلوب سخت شده و ما پیشنهاد میکنیم که قبل از هرگونه تصمیم گیری از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و یا مقالات ما در مورد چگونه یک موتور برق خوب انتخاب بکنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *