موتور برق گازی یا گازسوز

موتور برق گازی یا گازسوز

انتخاب موتور برق گازی

چگونه موتور برق گازسوز انتخاب کنیم

موتور برق گازی چیست؟

موتور برق های گازی یا گازسوز شبیه مدل بنزینی یا دیزلی میباشد و برای استفاده گاز بجای بنزین یک رگلاتور گاز به آن اضافه شده و از این رو آنها را گازسوز مینامند. این دستگاه باید دائم به یک منبع سوخت گاز از نوع سی ان جی و یا ال پی جی وصل باشد. و بیشتر در جاهای ثابت از آنها استفاده میشود.

چنانچه موتور برق گازسوز از ساختار یک موتور پایه بنزینی استفاده کرده باشد قدرت آن حدود 30 تا 50 درصد کمتر خواهد شد. این موضوع باعث فشار زیادی به موتور میشود علاوه بر این که  خود سوخت گاز باعث فرسایش سریعتر قطعات می شود، عمر موتور خیلی کوتاهتر خواهد شد. بهتر است از موتور هایی که از ابتدا برای مصرف گاز طراحی شده اند استفاده بکنید. که در بازار وجود ندارد. در مجموع استفاده از موتور برق های گاز سوز 2 تا 7 کیلووات که موتور بنزینی با پایه بنزینی استفاده میکنند اصلا پیشنهاد نمی شود. در ادامه به این موضوع میپردازیم.

موتور برق دوم چیست

انواع موتور برق گازی

گازسوز با موتور بنزینی

در ایران به علت ارزان بودن سوخت گاز ممکن است که موتور برق گازی گزینه و انتخاب خوبی به نظر برسد. برای تبدیل موتور برق بنزینی به یک گازسوز فقط نیاز هست که یک رگولاتور 5 دلاری به آن اضافه شود و شیلنگ گاز. این دستگاه ها غالبا بین 50 تا 70 درصد یک موتور برق بنزینی خروجی خواهد داشت. البته باید در نظر گرفت که معمولا این موتور برق ها رو در جاهای ثابتی که گاز وجود دارد استفاده می کنند. اغلب یا شاید می توان گفت که 100 درصد کارخانه های معتبر دنیا به علت مشکلات آن،موتور برق های گازسوز را پیشنهاد نمی دهند. و دلایل آنها: از قدرت کم و عمر کوتاه دستگاه گرفته تا مشکلات نشت گاز و خطرات آن. هر چند که گازسو کردن برای آنها خیلی آسان و ساده میباشد.

خرید موتور برق گازی یا گازسوز

گازسوز با پایه موتور دیزلی

در اکثر دنیا استفاده از موتور برق های گازسوز منسوخ شده است چون گاز در دنیا به سادگی قابل حمل نیست و با سیستم های لوله کشی به درب منازل و کارخانه جات کشیده میشود. موتور برق های گازسوز نیاز به گاز با فشار کافی دارند که با توجه به رگلاتور هایی که درب ورودی منازل و کارخانه می گذارند فشار آنها معمولا اینقدر نیست که موتور برق های بزرگ بتوانند به قدرت تولیدی مورد نیاز برسند. از موتور برق های گازسور معمولا فقط در نیروگاهای تولید برق و از نوع توربینی استفاده میشود. این موتور برق های توربینی از بازده ای مناسبی برخوردار هستند.

 

قیمت موتور برق گازی یا گازسوز

قیمت موتور برق گازی

معمولا موتور برق های گاز یا همان گازسوز بین 1 تا 5 درصد گرانتر از نوع بنزینی یا دیزلی خود می باشد. ولی چون تولید انبوه مشتری لازم را ندارد، ترجیح اقتصادی ندارد، و خود کارخانه ها نیز بنا به مشکلاتی که موتور برق گازی در کوتاه مدت ایجاد میکنند، میلی به تولید نوع گازی یا گازسوز ندارند.

قیمت موتور برق
موتور برق گازی سا گازسوز

راهنمای انتخاب موتور برق گازی

موتور برق گازسوز گرین پاور مدل CC5000

تماس بگیرید
توان استارتی : ۵۰۰۰ واتنوع موتور : تک سیلندرحجم موتور : ۳۰۰ سی سیسیستم خنک کننده : هواسیستم استارت : هندلی و استارتیساعت کار مجاز دستگاه : ۶ ساعتنوع سوخت : گاز شهر و گاز مایع کپسولوزن دستگاه : ۹۵ کیلوآمپر : ۲۰ آمپر

موتور برق گازسوز گرین پاور مدل CC 2500

تماس بگیرید
توان استارتی : ۵۰۰۰ واتنوع موتور : تک سیلندرحجم موتور : ۳۰۰ سی سیسیستم خنک کننده : هواسیستم استارت : هندلی و استارتیساعت کار مجاز دستگاه : ۶ ساعتنوع سوخت : گاز شهر و گاز مایع کپسولوزن دستگاه : ۹۵ کیلوآمپر : ۲۰ آمپر

کشور سازنده موتور برق گازی

موتور برق های پایه بنزینی که گازسوز شده اند همگی ساخت چین می باشند..

کشور سازنده موتور برق

برند های موتور برق گازی و یا گازسوز

ما در اینجا بیشتر موتور برق های گازسوز بنزینی مد نظر داریم که قدرتی بین 2 تا نهایتا 7 کیلووات دارند( هر چند که نتوانستیم بیشتر از 4.5 کیلووات پیدا کنیم) هست. به سراغ برندهای معتبر بازار رفتیم، متاسفانه هیچ کدام به علت حفظ اعتبار خود حاضر به ارائه موتور برق با سیستم گازسوز نبودند هر چند که تولید و سفارش این موتور برق برای آنها خیلی راحت و آسان هست. و چند موتور برق گازی که در بازار یافتیم بررسی کردیم و متاسفانه نتوانسیم کیفیت آنها رو تایید بکنیم.

انتخاب بهتریم موتور برق گازسوز
خرید موتور برق گازی

گارانتی موتور برق گازی

متاسفانه با توجه به مشکلات این دستگاه ها ما هیچ گونه گارانتی برای موتور برق های گازسوز ارائه نمی دهیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *